Hoe kan ik opzeggen?
Opzeggen kan door een mail te sturen aan jouw gastouder met een kopie van die mail naar ons gastouderbureau. Je ontvangt van ons altijd een bevestiging van de opzegging!
Welke opzegtermijn hanteren jullie?
Vanaf 2022 hanteren wij als gastouderbureau de opzegtermijn van de gastouder. Het is gangbaar dat een gastouder een opzegtermijn van één maand hanteert. Zolang je een overeenkomst hebt met één van de bij ons aangesloten gastouders heb je ook een actieve overeenkomst met ons bureau. Tot die tijd (dus ook incl. de opzegtermijn van de gastouder) zul je een factuur incl. onze bureaukosten ontvangen.
Waarom moet ik ook bij jullie opzeggen?
In de praktijk merken we weleens dat gastouder en ouders onderling overeenstemming hebben bereikt over een opzegging, maar dat ze vergeten het gastouderbureau hierover in te lichten. Als gastouderbureau zijn wij verantwoordelijk voor de begeleiding en bemiddeling en hebben wij de kassiersfunctie en daardoor verantwoordelijk voor de facturering. Zolang wij géén opzegging hebben ontvangen zullen ouders van ons ook een factuur blijven ontvangen. Een mail naar de gastouder en een kopie daarvan naar het gastouderbureau volstaat. Je ontvangt altijd een bevestiging van jouw opzegging!